Snöskottning och skräp

Det är ruskigt mycket jobb nu... jobbade 60 timmar förra veckan, och målade på den fritid som var kvar. Det suger med fast lön här eftersom man inte får ett dyft för övertid, men med lite flax kanske julbonusen blir större än förra året. I så fall kan det vara värt det.

Eftersom det regnade och sedan snöade igår kväll och inatt så var det is under snön, så jag stannade hemma och jobbar nu här istället för att ge mig av till Boulder. Skottade lite snö precis, så nu har jag gjort min plikt inom 24 timmar från snöfallet.

Har suttit och druckit Gevalia-kaffe medans jag programmerat. Svensk lyx när det är som bäst ;)  .  På tal om svenskt... måste skicka iväg julklapparna så de för en gångs skull kommer till Sverige INNAN Jul. Det var ett tag sedan det hände senast.

Hunden försöker smyga sig upp i sängen igen - han tar sig mycket friheter när det gäller att vara bekväm. Problemet är att vi spenderade VÄLDIGT mycket pengar på överkastet (eko-fjäder eller vad man ska kalla det) och lakanen, så vi vill inte ha hundhår på dem. Det är grymt vilken skillnad det gör på sömnkvalitén, dock. Enda som fattas är en bättre madrass!

Jaaaahaaappp... kanske borde börja ta hand om lite fler buggar :(  börjar bli lite utbränd, men det blir snart nytt projekt, vilket är skönt. Ser ut som om jag blir arkitekt på ett nytt projekt för första gången. Ska lägga upp en plan för ett litet projekt på runt $90 000, vilket låter som ganska mycket pengar för mig, men jämfört med våra vanliga projekt så är det relativt litet. Är nog ett bra sätt att börja på.

Kommentarer
Postat av: Hanna Wahlström

Kul att du börjat blogga!!! Har ibland tänka att jag oxå ska göra det, men har insett att antingen kommer jag inte komma på något att skriva eller så kommer jag gå upp så mkt i det att jag blir manisk....hoppas du hamnar någonstans mitt emellan!



Kram H

2008-12-09 @ 20:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0