Trafik

Tydligen är det så att nu i vintertid åker folk till jobbet tidigare på morgonen, vilket innebär att jag nu får stå ut med trafikstockning på morgonen. Min plan har varit att sticka tidigare än de flesta, och på så sätt tar det mindre tid att ta sig hit och jag får in mer arbetstid och/eller jag kan dra hem tidigare.

Jaja... inte så mycket snö kvar i Boulder just nu, men det ligger en del på bergssluttningarna. Vägarna är farbara igen, så det är väl bra, men hade nog inte haft något emot en halvmeter snö runtomkring i alla fall. Vi får se om det händer.

Julen spenderar vi i alla fall hus frugans föräldrar i Grand Junction, vilket ska bli kul. Bilturen dit ser jag iofs inte fram emot... Vail Pass som vi måste köra igenom har vidrigt vinterväder (att det ligger på 3200 meters höjd hjälper nog inte) och rätt mycket trafik, så jag har en känsla av att det nog är bäst att skaffa kedjor till bilen.

Känner mig rätt lat just nu, trots allt jobb. Har inte målat sedan helgen, och vi borde försöka måla köket i alla fall så vi kan bli färdiga med mellanvåningen. Hoppas på att vår nya säng kommer om några dagar, men vi får se hur det går. Köpte också ett par tuffa barstolar så att man kan sitta vid baren utanför köket när frugan lagar mat (en av hennes favorithobbies). Får se om länken till bilden fungerar:


Jaja.. ska försöka jobba lite igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0