Smörgåsar

Efter att ha hittat Gäseneost och en korv som smakade väldigt svenskt så fixade vi till "svenska" smörgåsar häromdagen. Kändes lite lyxigt måste jag säga. Kaffe från Gevalia rundade ut frukosten, men det var inte lika speciellt eftersom vi dricker Gevaliakaffe varje dag annars också...  Om det nu bara fanns något sätt att skaffa sig svensk hushållsost lite billigare ($10 för 450 gram känns lite väl dyrt) så skulle allt kännas ännu bättre.

Skulle ha målat mitt kontor i helgen också, men det blev inget av det... Christine hade en rätt tung förkylning, och jag kände inte för att måla alls... får se om jag tar en vägg ikväll kanske.

Vi åt den bästa tailändska mat jag någonsin haft i Lördags också... det var en pytteliten restaurang med bara 6-7 bord sammanlagt, men det kanske var därför de kunde hålla kvalitén på maten så hög. Det är lite farligt bara eftersom de har takeout också, och de ligger på den väg jag tar hem från jobbet... har en känsla av att de kommer tjäna en hel del pengar på oss i framtiden.

I övrigt har snön nästan smält bort... de blommor som hade kommit upp innan snön föll ser ganska ynkliga ut just nu, de hade nog inte riktigt väntat sig att bli krossade under en halvmeter snö. Men men... de kommer nog snart tillbaka. Det ser ut som att vi har tulpaner på väg upp, fast det kanske visar sig vara något annat när de väl blommar... något är det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0