Gott Nytt År

Så var det 2009 och idag är en klämdag... som jag tyvärr måste jobba på! Känns nästan lite surt, men hade nog inte haft något bättre för mig ändå, förutom att sova.

Nyårsafton var inget speciellt - Christine hade feber och jag kände mig fortfarande lite småkrasslig också, så vi tog det lugnt och stannade hemma. Nyårsdagen spenderades på soffan av Christine som fortfarande hade feber, och jag dammsög och tvättade heltäckningsmattan i gästrummet. Vattnet blev rätt smutsigt, måste jag säga... men nu är det helt klart där inne för att ta emot gäster.

Vi planerar ett par smått försenade inflyttningsfester om ett par veckor eller så också... det ska bli kul i alla fall. Om någon kommer, det vill säga... det enda vi har kvar att göra på huvudplan är att skaffa gardiner och någon sorts diskret lamellgardin eller något till matsalen, plus något att förvara finporslin i. Eftersom vi fick ett IKEA presentkort i bröllopspresent så kanske vi använder oss av det om vi hittar något i nätbutiken. Synd att närmaste butik är i Utah... lite långt att köra bara för att se vad de har...

I förrgår kom det några hantverkare och fixade staketet också, så Paddington kan inte leka med grannens hundar i vår trädgård längre. Han tyckte om den blonda labradoren de hade, men var inte så förtjust i den gigantiska svarta hunden som var den mest lekvilliga... (och som försökte sig på att jucka honom några gånger också, vilket nog är den riktiga anledningen till irritationen).

Nej, nu ska jag nog försöka mig på att få lite gjort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0