Skadat Väder

Jobbar hemifrån idag eftersom jag inte kände för att köra bil i snön. För knappt en vecka sedan var det 20 grader varmt och soligt. Idag är det -14 och soligt med en knapp decimeter snö. Var ingen höjdare att skotta eftersom det gjorde bra ont i sidan, men det fick gå ändå.

Till helgen är det Super Bowl mellan Cardinals och Steelers, och jag måste nog erkänna att jag inte bryr mig särskilt mycket. Förra året hade jag ju i alla fall ett lag att heja mot (istället för att heja på). Vi har inget planerat, så antar att vi inte kommer hålla något party, trots att vi har massvis med öl (drygt 40 flaskor) kvar från vår inbjudningsfest.

På onsdag har vi depressionsmöte - eller 401k meeting. Med andra ord, vi ska snacka pensionsfonder med våra investerare. Det senaste året var ju inte direkt muntert... just nu går 6% av min bruttolön in i olika pensionsfonder, och företaget matchar med 4%. Sedan blir de pengarna uppätna sakta men säkert av den sakta men säkert döende börsen. Anledningen till att jag inte dragit mig ur och tar ut pengarna i lön är att det är precis vad man tydligen inte bör göra eftersom man just nu får ganska många så kallade andelar för pengarna. Jaja... vi får se vad som händer... efter att Clinton helt förstörde de allmänna pensionsfonderna i landet så är det inget man kan ens fundera på att få ut något av.  Så pensionsinvesteringar är det enda man kan hoppas leder någonvart.

Till de Skövdebor som inte läst den än:
http://www.lenneer.se/sida/bilder/serier/skovde1.htm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0