Nerblåst Staket...

Det blåste som bara attan igår kväll och i natt. Drygt 40m/s var det tydligen här... det var i alla fall tillräckligt för att blåsa ner en sektion av staketet mellan grannens och vår trädgård. Paddy är upprörd eftersom vi inte låter honom gå ut och leka med grannens gigantiska hundar (som han inte officiellt träffat än).
Det låg några takpaneler på framsidan av huset också, men jag kunde inte se om det fattades någonstans på vårt hus... antagligen kommer det nog därifrån tyvärr. Får se när jag klättrar upp på taket senare... är glad att vi inte har tegelpannor - de hade garanterat flugit all världens väg och krossat fönster och allt möjligt. Antar att det är anledningen till att ingen här använder dem...

Vaknade klockan tre imorse av att min näsa rann... vet inte varifrån den förkylningen kom, men nu är min näsa knallröd av allt snytande. Det är anledningen till att jag är hemma sjuk idag... går inte vara produktiv när man måste snyta sig var 30:e sekund. Det är också anledningen till att den här bloggen tagit en evighet att skriva idag :(

Igår hämtade vi också vår nya maddrass förresten... hur bekväm som helst, och speciellt tillverkad för sidosovare! Vi blev till och med testade för vilken sort kudde vi behövde. De hade ett smart system där de prövar dina reflexer i ena armen när du ligger på sidan. Ju snabbare dina reflexer är, dessto bättre är kudden för dig eftersom det betyder att din ryggrad är i stort sett rak. Vilken skillnad det gjorde på att somna snabbt!  Vi har en månad på oss att se om vi tycker om maddrassen också. Om den inte funkar så får vi pengarna tillbaka, eller kan pröva en annan...

Jag tror jag ska ta och försöka sova lite - förhoppningsvis kommer det att hjälpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0