Destressify...

...är inget riktigt ord, men är en bra beskrivning på vad jag tänkt använda denna blogg till.
Varför är jag stressad?
Egentligen är det inte så värst farligt, lite tunga projekt på jobbet som måste bli klara, eget sidoprojekt på G också (vilket gav namnet till bloggen), har precis köpt hus och målar om detta inomhus, osv... Måste dock erkänna att världsekonomin just nu gör mig lite smått nervös i och med att det naturligtvis påverkar mitt nuvarande jobb. Idag gick Circuit City ut med att de i stort sett spikar igen, Linen n' Things säljer ut allt de har från sina butiker eftersom de går bort också... inte relaterat till min industri, men det ger ändå ett intryck av vad som är på G i landet/världen.

Kanske ska ge en kort introduktion till vem jag är också. Jag är en 28-årig utlandssvensk boende i Colorado, USA. Jag är mjukvaruingenjör på ett l10n och i18n företag i Boulder. Jag har förverkligat den svenska drömmen med villa, vovve och Volvo (fast i fel land), är lyckligt nygift utan barn. På fritiden är jag sport- och kultur-fåne. Älskar Colorado Avalanche, San Diego Chargers och Wyoming Cowboys. Går gärna på symfonier, opera och teater, fast går ännu hellre på Stand Up. Favoritkomiker är Stephen Lynch, Frank Caliendo, Mike Birbiglia, Jeff Dunham, John Pinette, Robert Gustafsson ;)

Dagens link:
http://www.lenneer.se/
En av mina bästa vänner vars skaparglädje nog är svår att överträffa. Läs hans serier för ett gott skratt eller tre. När man får hemlängtan gör hans självbiografiska verk susen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0