Mumma!

Vi åt på Melting Pot igår kväll med ett par vänner, och som alltid var det kanongott. En tre timmar lång fondumåltid kan aldrig vara fel... så länge man inte är laktosintolerant eller inte tycker om choklad, i alla fall. Hade vi varit rika så hade vi lätt gått en gång i veckan, men å andra sidan hade det nog inte kännts lika speciellt om man kunnat gå mer än en eller två gånger om året.

Min projektsledare blev av med jobbet i veckan som en defensiv budgetårgärd. Våra prospektiva klienter faller åt både höger och vänster, så chefen försöker se till att företaget tar sig igenom den nuvarande krisen. Det känns lite oroligt eftersom jag nästan är längst ner på stegen just nu, man jag tror vi klarar av det. Vi behöver bara ett stort kontrakt så tar vi oss igenom det här året också. Det är skönt att vi i alla fall har lite pengar sparade ifall något skulle hända...

På tisdag är det Christines födelsedag, och jag tror jag ska försöka mig på att gå upp tidigt och baka en tårta. Hon har bakat tårtor åt mig och alla mina kollegor för varje födelsedag de senaste två åren eller så, så ska det vara någon som helst rättvisa så borde hon få en tårta också... tyvärr är jag inte så talangfull, och att baka på hög höjd är extra knepigt, men jag får se till att be om råd så att det inte blir ett totalt misslyckande.

Vi funderar på ett datum att hålla en liten privat vinprovning också... har en del finare flaskor nu som vore kul att dela med sig av, så om folk tar med sig en flaska + en ost vardera eller nått sånt så kan det bli riktigt bra.

Kollar på hockey just nu. Alfredsson har galler på hjämen eftersom han fick käken knäckt när han var här förra helgen. Det blir en lugn och skön Lördag tror jag. Åt precis lite asiatiskt, och kanske tar hunden för på en joggingrunda senare eftersom det är kanonväder. Funderar på om jag kan komma i tillräckligt bra form för att spela fotboll i stadsligan i sommar. Det är tydligen rätt populärt här, fast jag har inte spelat sedan 2002, så är nog lite smårostig... å andra sidan är det säkert rätt mycket feta gubbar som spelar, så det kanske kan gå bra i alla fall. Det som är kul med fotboll nu när man växt typ 30 cm sedan 15-årsåldern är att det är bra mycket mer tryck på skotten, och folk kan inte springa över mig längre :)
Innan någon nämner att jag inte tycker om fotboll längre för att det är så fult kan jag meddela att jag inte har något emot att SPELA fotboll. Det är att TITTA på fotboll (med all filmning till höger och vänster) som jag inte pallar med längre. Sedan är det en rätt tråkig sport jämfört med hockey och amerikansk fotboll också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0