Brutet Revben?

När jag var så grymt händig häromdagen och fixade taket själv eftersom hantverkarna ville ha sjukt mycket pengar för ett litet jobb så hade jag en "incident." Det låter bättre än "olycka" eller "klantarselhändelse" i alla fall.

Jag var nästan helt klar med allt och skulle bara skära bort överhänget från den sista skivan. På grund av att den var nästan allra högst upp på taket och på avigsidan bestämde jag mig för att lägga mig över taknocken och skära så att jag kunde använda högerhanden och få det mer rakt och fint. Sagt och gjort, jag lägger mig med bröstkorgen över taknocken och sträcker ut mig och börjar skära... men det blir snabbt obekvämt för att taknocken tryckte konstigt, så jag bestämmer mig för att kana lite närmare... istället för att lyfta mig själv upp och komma i ny position. Jag känner hur det bara smäller till i ett av mina revben längre ner i bröstkorgen och jag blir paralyserad av smärta. Har aldrig kännt något sådant innan. Jag blir liggande en stund och fortsätter sedan skära klart även om det gör ont som attan.

Så nu misstänker jag att jag har i alla fall en spricka i revbenet, eftersom det svider rätt bra vart man än rör vid det... framsida eller ryggen spelar ingen roll. Alla andra revben uppför sig på rätt sätt... det vill säga, de ger mig ingen smärta alls. Nu kan jag inte sova på höger sida heller, vilket suger eftersom det är det jag vanligtvis gör, så har vaknat upp en massa de senaste nätterna för att jag vänt på mig i sömnen. Men men... det lär kännas bättre om ett par veckor eller så.

Det positiva är att taket ser fint ut. Spenderade $40 och 90 minuter på något hantverkarna nog gjort på 45 minuter, men ville ha $400 för - rätt bra timlön, speciellt eftersom de bara har 5 minuter att köra också. Nu vet jag också att jag klarar av det själv om det händer igen, men förhoppningsvis kan jag undvika skador också.

Vädret har varit rätt sjukt den senaste veckan också. 20 grader varmt flera dagar i rad. Snön är så gott som borta överallt förutom högre upp i bergen. Visst är det skönt att inte behöva oroa sig för halka på väg till jobbet, men jag gillar vinter också, och tycker det borde kännas som vinter också när den faktiskt är här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0