Deadline

Sitter och lökar på jobbet. Har tagit hand om alla våra buggar och omöversättningar och liknande, men problemet är att vår klient antagligen kommer slänga en massa skräp på oss på en gång så att de sedan kan skylla på oss om de blir försenade. Sånt kan det vara, antar jag...

Känner mig lite obekväm just nu också... påpekade att projektplanen som min vän och kollega lagt fram var grovt underbudgeterad, så nu har min andra kollega kollat över planen och insett att jag hade rätt. Kostnaden för den första projektplanen var nästan en halv miljon dollar för låg och hade garanterat lett till att vi gått med en rejäl förlust på projektet - ganska big deal när man betänker att vi har bara 7 heltidsanställda. Problemet är att nu är kollega nummer ett i skamvrån på grund av att han inte spenderade tillräckligt med tid på detta, och det var mer eller mindre mitt fel att det upptäcktes. Å andra sidan så hade det kunnat gå käpprätt åt h-vete om det inte upptäckts... önskar bara att någon annan hade insett det istället för mig :(

Suck...

På Lördag har vi vår försenade inflyttningsfest #1... vi kan äntligen ha gäster eftersom nedervåningen är klar. Så här ser vårt kök ut ifrån vardagsrummet:



Ugn och spis är till vänster bakom väggen, diskho, diskmaskin är precis på andra sidan barbänken, och träskivan som sticker upp är en fristående liten ö där hela skivan är en

Kommentarer
Postat av: Anonym

köket ser ju bra ut! Kan tyvärr ej komma på festen...

mh

2009-01-15 @ 19:10:46
Postat av: Magnus H

nice, couldn't not appear to your party either :(

2009-01-17 @ 22:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0