Kallt som Skägget - Trött som Skägget

Nu börjar det kännas lite väl kallt ute... och inne på vårt kontor med för den delen. Värmepannan hade slocknat, så jag satt och jobbade med jacka på tills runt elva då de tände den igen. Stabilt! Har mest suttit och lökat idag, även om de små perioder jag jobbat varit relativt effektiva i alla fall.

Ena framljuset på bilen har tydligen brunnit ut också. Kommer inte ihåg om det var typ omöjligt att byta det själv eller inte, men får väl se ikväll när jag kommer hem. Måste också ha tag på någon som kan komma och fixa vårt tak, eftersom det faktiskt var några av våra plattor som blåst av, vilket är sjukt egentligen med tanke på hur grymt fasthäftade de är. Tegelpannor hade varit lättare att lägga nya själv, men å andra sidan hade de nog blåst av varenda en och allvarligt skadat folk, så det är nog inget alternativ.

Annars händer inte så mycket... Vi hängde gardiner och sånt i helgen, och jag skaffade dörrhandtag till de två dörrar som fortfarande behövde det och installerade dem. Nu är det bara alla förbaskade mässingsgångjärn som måste bytas ut också. Som tur är lär inte det bli så fruktansvärt dyrt i alla fall, men att ta loss varenda dörr och hänga tillbaka dem med nya gångjärn låter inte direkt lockande. Men vad ska man göra?

Vi planterade äntligen i Christines Aero Garden också, så nu kommer vi snart ha färska örter året runt inomhus. Guld värt!

Tänkte ta lite bilder på hur huset ser ut igår, men det gick åt skogen eftersom vi inte hade några batterier. Köpte nya igår, men nu är jag inte hemma, så det blir nog inte förrän till helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0