Varmt i solen

Nu börjar det kännas som vår redan, utan att det blev så värst mycket vinter utav det hela. Temperaturen ligger på runt 20 grader just nu, och kontoret börjar bli lite varmt, även med öppna fönster.
Vi har fortfarande inte hittat någon liten kompis till Paddington, det verkar vara lite brist på beaglevalpar just nu (om man inte köper i butik, men det vill vi inte göra... stackars hundar). Vi får se vad som händer... det är fortfarande omöjligt för Christine att hitta jobb. Det är tydligen väldigt många som söker de få platser som finns just nu, så det ser inte så ljust ut alls. I Colorado Springs lägger de ner 8 skolor på grund av budgetnedskärningar, så det är inte bara här som det är jobbigt att vara lärare.

Nästa vecka ser det ut som om jag får flyga till Philadelphia och jobb från Måndag till Onsdag. Inget jag ser fram emot direkt, men det kanske blir en god erfarenhet. Hade nog hellre flugit dit om det hade funnits tid till att se något av staden också och inte bara jobba... men men. Inte så mycket att göra åt, antar jag. Ska nog vara glad att vi har något att göra i alla fall, istället för att sitta med skägget i brevlådan och inte ha några kontrakt.

Vi var på besök i Grand Junction i helgen också. Hände kanske inte så mycket, men vi hittade konst på rea vilket var kul. 75% rabatt är aldrig fel. Det är inte bara negativa sidor av den dåliga ekonomin... förutom för butiken ifråga, naturligtvis. På vägen hem i Söndags såg vi ett gäng tonåriga tjejer som tappat kontrollen över sin bil och kört in i ett av räckena på vägen. Föraren var avsvimmad och hade huvudet mot airbagen, och vindrutan framför henne var täckt av kaffe eller något liknande. En av passagerarna steg ut med vad som såg ut att vara en bruten näsa... hade inte redan 5-6 bilar stannat så hade vi nog stannat och hjälpt till också.  Undrar vad som hände eftersom vägen är krokig, men det var fint väder och perfekt väglag...  kanske spillde föraren kaffe i knäet... eller försökte skicka SMS eller något. Det har varit en hel del döda och allvariligt skadade tonåringar på nyheterna på sista tiden som skrivit SMS när de krockat eller kört av vägen... idioter. Brukade se en del som gjorde det i Laramie när de körde omkring och kom in på fel sida av vägen och så... fattar inte varför de inte förbjudit det än. Helt sjukt!

Jaja, nog med rabbel. Får försöka få lite mer gjort idag. Igår var jag på jobbet vid 6-tiden redan för att jag vaknade tidigt och inte kunde somna om... imorse hade jag inte det problemet igen, men var ändå har vid halv åtta. Frågan är om jag inte lökar mer när jag är här tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0